...

וורדפרס או שופיפיי? איפה כדאי לבנות אתר?

תוכן עניינים

 

מבוא קצר

 

כשמדובר  בבניית אתר אינטרנט, בחירת הפלטפורמה הנכונה היא קריטית. יש אפשרויות רבות זמינות, בניהן שלוש אפשרויות פופולריות בולטות: WordPress, Wix ו-Shopify.
לכל פלטפורמה יש את היתרונות והחסרונות שלה. בפוסט הזה, נחקור את הפלטפורמות WordPress ו-Shopify ונשווה ביניהן. ל-Wix נתייחס בפוסט אחר. יש לציין שאיני מקבל איזשהם תשלומים ו/או הנחות מאחת מהפלטפורמות והכתיבה שלי היא נטו מניסיון עם עבודה בכל הפלטפורמות האלו בפרויקטים שונים. אנחנו היום עובדים רק עם וורדפרס, אבל – יש המון עסקים שכן יתאים להם שופיפיי או וויקס, גם לזה נגיע. אז מה עדיף? וורדפרס או שופיפיי?

חנות אונליין

Shopify מיועדת למסחר אלקטרוני. תוכלו בקלות רבה לפתוח חנות אונליין שמספקת מגוון תכונות הנחוצות למכירת מוצרים באינטרנט. באתר יהיה אפשר לשלם באופן מאובטח, לנהל מלאי, להעלות מוצרים עם תכונות ווריאציות שונות ולהוסיף ואפשרויות משלוח .
ב-Wordpress תוכלו לעשות זאת גם, אבל תצטרכו קודם כל לרכוש חבילת אחסון, להתקין וורדפרס ולהוריד תוסף בשם Woocommerce שבעזרתו תוכלו ליצור חנות אונליין.
אז מבחינת הקמת חנות אינטרנטית, עם שופייפי תוכלו לעשות את זה מהר יותר, והכל במקום אחד, החבילה שלהם כוללת דומיין(כתובת אתר) ואיחסון, חשוב לציין ש-Shopify מציעה תוכניות תמחור שונות, תוכניות ברמה נמוכה יותר מגיעות עם עמלות עסקה, שיכולות להשפיע על הרווחיות הכוללת שלכם, במיוחד עבור עסקים קטנים יותר.

עקומת למידה

Shopify מפשטת את תהליך הקמת האתר, מה שהופך אותה לנגישה למשתמשים שאינם טכניים. הממשק האינטואיטיבי שלה מאפשרת לנהל חנות אונליין בצורה דיי קלה.
WordPress לא מתיימרת להיות קלילה למשתמש. אפשרויות ההתאמה האישית הנרחבות בוורדפרס עשויות להוביל לעקומת למידה תלולה ומסובכת יותר בהשוואה לפלטפורמות אחרות. עם זאת, המאמץ המושקע בלימוד וורדפרס שווה בהחלט את הגמישות שהיא מספקת שאין לה תחרות לעומת שאר הפלטפורמות.

תחזוקה שוטפת ואבטחה

WordPress הינה פלטפורמת קוד פתוח, היא דורשת עדכונים שוטפים, גם עבור התוספים וגם עבור וורדפרס.
Shopify לעומת זאת, דואגת לכל העדכונים השוטפים ואתם לא צריכים להתעסק בזה וגם לא באבטחת האתר ותשלומים. וורדפרס דורשת עדכונים שוטפים ואמצעי אבטחה כדי להגן על האתר שלך מפני נקודות תורפה. גם כשזה נוגע לתשלום באתר וורדפרס, האבטחה היא עליכם ואתם צריכים לוודא שאתם עומדים בתקן PCI. עם זאת, תוספים אמינים וספקי אירוח יכולים לפשט את התהליך הזה.
בקיצור, עם וורדפרס יש לך בעלות ושליטה מלאה על האתר שלך, הדבר הזה הוא יתרון עבור מי שבונה אתרים ויודע להתעסק בזה ולמצא את מלוא הפוטנציאל מהפלטפורמה, אבל חיסרון למי שאין לו זמן או יכולות ללמוד את הפלטפורמה. אגב – עם וורדרפרס אתם יכולים לעבור משרת אחד לאחר, בשופייפיי אתם תלויים באחסון שהם מציעים ומספקים.

שירות לקוחות

ב-Shopify אתם מקבלים תמיכה 24/7. לעומת זאת בוורדפרס, את השירות שלכם כנראה שתקבלו דרך הקהילה הגדולה והפעילה בפייסבוק, ביוטיוב ובפורומים שונים.

התאמת אישית

WordPress היא מערכת ניהול תוכן בקוד פתוח ( CMS-Content Management System) הידועה בגמישות הפונקציונאליות ואפשרויות ההתאמה האישית הנרחבות שלה. הפלטפורמה מפעילה יותר מ-45% מכל אתרי האינטרנט בעולם, מה שהופך אותו לפלטפורמה הפופולרית ביותר בעולם. היא מציעה רמת גמישות שאין לה תחרות ומאפשרת ליצור כל סוג של אתר אינטרנט, מבלוגים ועד חנויות אונליין, אתר קורסים או הכל ביחד. הספרייה העצומה של ערכות הנושא והתוספים מאפשרים להתאים אישית כל היבט של האתר בדיוק כמו שנרצה. אנחנו ב-JPmitug לא משתמשים בתבניות וערכות נושא מוכנות אלה בונים הכל מ0 עבור הלקוחות, אלה אם כן הלקוח ביקש ספציפית אתר מוכן בתבנית באופן דחוף אז נסייע לו.
Shopify אמנם מספקת מגוון של ערכות נושא ואפשרויות התאמה אישית, אך היא נופלת בהשוואה לוורדפרס וגם וויקס שעליה נדבר בפוסט נפרד. כל התאמה אישית של העיצוב או הוספת פונקציונליות מתקדמת בשופיפיי עשויה לדרוש שכירת מפתח(מתכנת) שיעלה לא מעט כסף.

אז למה אנחנו עובדים עם וורדפרס?

וורדפרס מתחלקת ל-2 סוגים.
וורדפרס + אחסון מובנה ו-וורדפרס באחסון אישי.
זאת אומרת שוורדפרס מציעים פיתרון דיי דומה לשופיפיי או וויקס בתשלום, זה כולל בחירת דומיין(כתובת האתר), אחסון, חנות , טפסי צור קשר ועוד, ואין שום צורך בידע קודם או ניסיון בבניית אתרים.
לעומת זאת, יש את וורדפרס באחסון אישי שאפשר להוריד מהאתר של-Wordpress.org ואתם יכולים להתקין אותו בכל שרת אחסון שתבחרו. היום תוכלו למצוא גם שרתי אחסון שמאפשרים התקנת וורדפרס בלחיצה אחת.
בפוסט הזה התמקדנו רק בוורדפרס באחסון אישי.
עם וורדפרס תוכלו לבנות איזה אתר שתרצו – חנות אונליין, בלוג, אתר תדמית או הכל ביחד. ועם יש לכם ידע בקוד (html,css,js) אתם יכולים להרים אתרים עם פונקציונליות גבוהה וליצור כל דבר שרק תרצו.
מעבר לרמת התאמה אישית הגבוהה מאוד שוורדפרס מציעה לעומת המתחרים שלה, וורדפרס מטבעה ידידותית גם לקידום אתרים ומספקת תוספים וכלים שונים לאופטימיזציה של האתר למנועי חיפוש. בוורדפרס אפשר להטמיע תכונות כמו קישורים פנימיים והזנת מילות מפתח והכל בהתאמה אישית, מפות אתר XML ותוספי SEO המשפרים את הנראות של האתר שלך והחשיפה במנועי החיפוש השונים. אמנם גם בשופייפיי יש התייחסות ל-SEO והגדרות לזה, אבל לא תוכלו להגיע לאותה רמת קידום אורגני כמו שתוכלו בוורדפרס.

ועכשיו, נודה לצ'אט GPT שעזר לי לסדר את כל זה לידי טבלה בפחות מ3 שניות:

וורדפרס או וויקס chat gpt

ולסיכום: בעוד של-Shopify יש את היתרונות שלה, וורדפרס מבחינתי בולטת כבחירה הכי טובה לבניית אתרים מקצועיים בשל הגמישות שלה, אפשרויות ההתאמה האישית, הבעלות והשליטה שלה, ספריית תוספים נרחבת ואופי ידידותי לקידום אתרים. בין אם את/ה בלוגר, בעל עסק קטן, או יזם שאפתן, וורדפרס מציעה את הרבגוניות ואת המדרגיות הדרושים להצלחה, לבידול ולחשיפה רצינית.

שתפו את הפוסט:

טופס יצירת קשר

השאירו הודעה בכל נושא שתרצו ואנו מבטיחים לחזור אליכם בהקדם האפשרי

jp miitug to the moon
למי לחזור?

לאחר שתמלאו את שאלון האפיון תקבלו הצעת מחיר מדויקת ושיחת ייעוץ לעיצוב ופיתוח אתר

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.