...

תקנון אתר, הצהרת נגישות ואיך להימנע מתביעות?

מבוא:

בעולם הדיגיטל של היום, חיוני לעסקים לשמור על נוכחות  חזקה ברשת. עם זאת, עם החשיפה, גדל גם הסיכון למחלוקות ותביעות משפטיות. כדי להגן על העסק שלך ולספק חווית משתמש שקופה ומאובטחת, צריך שיהיו דפים מסוימים באתר שלך, כגון דף תקנון אתר, תנאי שימוש, הצהרת נגישות ומדיניות רכישות, משלוחים והחזרות(במידה ויש אתר בחנות שלכם).
במאמר זה, נעמיק בחשיבותם של דפים אלו ונספק הנחיות כיצד ליצור אותם ביעילות כדי לצמצם סיכונים משפטיים ולהימנע מתביעות משפטיות.



הצהרת נגישות:

במדינת ישראל יש חקיקה שמחייבת אתרי אינטרנט להיות נגישים לעיוורים, חרשים וכיוצא מזה. האם החוק הזה נאכף כמו שהוא אמור להיות? לא כל כך, ולכן המחוקק קבע כי הציבור הוא זה שיאכוף את החוק. הכוונה היא שכל אדם שנפגע מהעדר נגישות באתר מסוים, יכול להגיש תביעה ייצוגית כנגד בעל האתר. בת'כלס, זה טוב ולא טוב. זה טוב כי זה מביא לאכיפה יעילה. זה לא טוב כי בעולם שלנו יש נוכלים או "טרמפיסטים" שינסו להוציא מבעלי אתרים כסף (מדובר במאות אלפים עד מיליוני שקלים) על טעויות מינוריות בהנגשת האתר.
אתם לא רוצים לקבל תביעה שכזאת, זה סיוט! תדאגו שהאתר שלכם מונגש בצורה גבוהה ושיש באתר שלכם דף שכולל גם הצהרת נגישות מפורטת. אגב, אם הגעתם לכאן כשבידכם יש תביעה קיימת על כנגד האתר שלכם, אל תתעלמו ממנה ואל תתעכבו עם הטיפול בנושא, יש לגשת למשרד עורכי דין שמתמחה בדיגיטל ובתחום האינטרנט.



מה זה תקנון אתר? הצהרת נגישות ואיך להימנע מתביעות?


תקנון אתר אינטרנט:

תקנון אתר זה בעצם חוזה בין בעל האתר לבין הגולש באתר. החוזה הזה חייב לעמוד בכללים ספציפיים שכפופים למגוון רחב של חוקים ותקנות.
ברוב האתרים רושמים בתקנון האתר חוזה אחיד שמכיל בתוכו גם התייחסות לחוקי הגנת הצרכן (רכישות, ביטול עסקאות, החזרות, אספקה, אופן התשלום וכו'…) וגם התייחסות לזכויות יוצרים בפרט וקניין רוחני בכלל.
בעל האתר חייב להתייחס בתקנון שלו גם לאמצעי האבטחה שקיימים באתר ומה רמת האחריות של בעל האתר למקרים כאלו ואחרים.
אני אישית ממליץ להפריד בין החוזים כדי שהכל יהיה ברור לגולש – שיהיה דף שמכיל בתוכו את תקנון האתר המלא ביחד עם  שאר ההתייחסויות ובנוסף דף נפרד שמתייחס למדיניות רכישות, משלוחים והחזרות ועוד דף להצהרת הנגישות שכבר כתבנו עליה.



הגנת הפרטיות:

יש אתרים ששומרים מידע מסוים על המשתמש לצרכים שיווקיים או לצורך ניתוחים וסטטיסטיקות. זה מותר, אבל… חובה לוודא שהתקנון עומד בדרישות חוק הגנת הפרטיות וכאן כל מקרה הוא שונה, במידה ואתם עושים זאת, אני ממליץ לכם בחום להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בתחום. ישנם מקרים מסוימים שבעל האתר חייב להחזיק ברישיון למאגר מידע.
עוד משהו חשוב, יש את … נקרא לזה.. "חוק הספאם" שבעצם אם לבעל האתר יש יכולת לשלוח פרסומים לגולשים שלו ועשה זאת ללא הסכמתם מראש – הוא חשוף לתביעות משפטיות.

שתפו את הפוסט:

טופס יצירת קשר

השאירו הודעה בכל נושא שתרצו ואנו מבטיחים לחזור אליכם בהקדם האפשרי

jp miitug to the moon
למי לחזור?

לאחר שתמלאו את שאלון האפיון תקבלו הצעת מחיר מדויקת ושיחת ייעוץ לעיצוב ופיתוח אתר

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.